Danmarkspanel

Når virksomheder, medier og interesseorganisationer har haft behov for at få en dialog med befolkningen, var telefoniske undersøgelser gennem mange år en meget benyttet undersøgelsestype. Kendetegnende for denne type undersøgelser er dog, at de kræver store ressourcer. Som et økonomisk og tidsbesparende alternativ benytter de fleste derfor i stedet webpaneler. Sådan et har A&B ANALYSE også. Panelet består af ca. 60.000 repræsentative danskere bosat over det ganske land og i alderen 18-90 år. Vi kalder panelet for Danmarkspanelet, da man kan sige, at det udgør et mini-Danmark.

I Danmarkspanelet kan man således gennemføre landsrepræsentative undersøgelser, hvor man kan belyse emner som f.eks.:

- kendskab til produkter, mærker, kampagne, tv-reklamer osv.
- behov og ønsker – adfærd og vaner
- holdninger

Prøv blot at google teksten: “a&b analyse” og få et indblik i de mange analyseresultater vi har fundet i de senere år. Du kan også klikke på “Medieomtale”. Her har vi selv valgt nogle eksempler ud.

Der er lukket for kommentarer.