Mønter

Hver tredje ung får fast tilskud fra mor og far

Forældre spiller en stadig større økonomisk rolle i børnenes liv – også i årene efter, at de er flyttet hjemmefra. 35 procent af unge mellem 18 og 30 år får således en håndsrækning til at dække de faste månedlige udgifter som husleje, afdrag på lån, mobilabonnementer, forsikring og lignende.

Det viser en undersøgelse, som bankernes brancheorganisation Finans Danmark og Forbrugerrådet Tænk kan fortælle om, samme dag som pengeugen i folkeskolerne begynder.

Læs mere

Gulerod

Grøntsager skaber dårlig stemning

Blomkål, broccoli, gulerødder og løg er ikke bare grøntsager. De er også kilde til konflikter og dårlig stemning i mange danske hjem.

Godt hvert fjerde par er ofte uenige om, hvor mange og hvilke grøntsager der skal serveres, og i 24 procent af alle småbørnsfamilier er grøntsager så stort et problem, at de ofte giver skænderier, dårlig stemning og konflikter ved aftenbordet, fordi børnene ikke vil spise dem.

Det viser en undersøgelse, som A&B Analyse har foretaget for ‘Sæson’, en kampagne fra EU og Dansk Gartneri.

Læs mere

Politi

På bare to år er der sket et markant fald i politiets tilstedeværelse i ghettoer og andre udsatte områder, viser en ny undersøgelse.

Midt i debatten om Danmarks ghettoer, som Lars Løkke Rasmussen satte på dagsordenen i sin nytårstale, lander nu en ny undersøgelse, der vækker kritik af politiets tilstedeværelse i udsatte områder – herunder de områder, der er på ghettolisten.

Undersøgelsen viser, at 58 procent af boligorganisationerne i ghettoer og udsatte boligområder mener, at politiet er for lidt til stede – en markant stigning fra 23 procent i en lignende rundspørge i 2015. Undersøgelsen er lavet af A&B Analyse for fagbladet Boligen.

Læs mere

360

Kender du din position på markedet?

Tag temperaturen på dit marked. Aflæs hvordan det går dig i forhold på en række succeskriterier. Og spejl dine resultater i forhold til dine konkurrenter. En 360 Graders Temperaturmåling er uden sammenligning vores mest solgte analysekoncept. Meget viden. Nemt at bruge internt. Prismæssigt overkommeligt.

Læs mere om produktet her

 

Spørg DK-panel

Spørg forbrugerne

Fortæl os, hvad du gerne vil vide noget om. Så finder vi svarene til dig og din organisation. To gange hver måned sender vi spørgsmål ud i vores panel for en håndfuld kunder. Hvis du har interesse i helt almindelige danskere, er du også velkommen til at stille spørgsmål.

Du kan læse mere om vores Danmarkspanel her.

Nøgle

Segmentering er nøglen til succes

Den der vil være noget for alle – ender med ikke at være noget for nogen. Det er de færreste virksomheder, der kan overleve med en markedstilgang, der bærer overskriften “One size fits all”. Faktisk ligger nøglen til succes gemt i evnen til at udvælge og forstå målgrupperne på en måde, hvor man skaber en relevans og målrettethed via en modtageroplevelse af skræddersyet tilgang. Eller sagt på almindeligt dansk – modtageren er mere tilbøjelig til at lytte, hvis du siger noget, der er relevant og interessant.

Du kan læse mere om vores helt særlige produkt Profilrapport, som alle strategiske tiltag bør finde deres begyndelse.

PR2

Gratis omtale…

… eller i hvert tilfælde næsten. Et enkelt spørgsmål i vores Danmarkspanel koster kun 1.000,- kr. I forhold til de fleste mediers indrykningspriser er det næsten at regne for gratis. Er spørgsmålet begavet – og svaret interessant – skal medierne nok omtale analyseresultatet. Prøv blot at google “a&b analyse”. Så vil du se hvor mange historier i danske medier, vi har bidraget til.

Har du en særlig problemstilling, du gerne vil have omtalt i medierne, eller et emne din virksomhed gerne vil knyttes til, så kontakt René Frederiksen her….

Fødevarer

Fødevarevirksomheder er vores speciale

“Hvis du er fødevarevirksomhed giver det ikke mening – ikke at tale med os”. Lyder det for kækt? Eller for selvhævdende? Måske. Men det er nu heller ikke os selv, der siger det. Det gør vores kunder. Og vi har da mange fødevarevirksomheder blandt vores kunder. Og flere af vores konkrete analyseprodukter er ligefrem udviklet til brug for fødevarevirksomheder. Så jo – vi er specialister i at hjælpe fødevarevirksomheder. Og nej – vi mener heller ikke selv at det ikke giver mening ikke at tale med os.

Så udfyld kontaktformularen her og få en smagsprøve…

Madskandale2

Madskandaler

Mænd er ligeglad med madskandaler.

Lige nu ruller kødskandale efter kødskandale i medierne, og det får danske forbrugere til at miste tillid til danske fødevarer. Men der er stor forskel på, hvordan mænd og kvinder reagerer.

I en undersøgelse foretaget af A&B Analyse for FødevareWatch, svarer 37 pct. af kvinderne, at de har lavere tillid til danske fødevarer efter omtalen af svinesygdom og listeriaudbruddet (undersøgelsen er lavet før denne uges blæst omkring salmonella i Skare Meats hakkekød), mens mændene er anderledes ubekymrede. Her svarede blot 17 procent, at deres tillid til danske fødevare var svækket. 80 var derimod ubekymrede og havde samme tillid som tidligere.

Læse mere

Brand2

De stærkeste fødevarebrands

Det skal være sundt, jordnært og gerne lugte en lille smule af gårdbutik, hvis et fødevarebrand skal stå stærkt i danskernes bevidsthed. Det viser et virksomhedsbarometer, som A&B Analyse har foretaget for FødevareWatch, hvor man har spurgt til danskernes opfattelse af en række kendte varemærker.

”De stærkeste mærker synes at have nogle evner på det sundhedsmæssige område. Det er fødevarer, vi generelt anser for sunde eller som minimum for sober kost. Det er brød, og det er fisk, men også mærker, der regnes for lokalt producerede eller gårdbutik-agtige som Løgismose,” siger analysechef René Frederiksen.

”De udfordrede mærker er typisk mærker, der anses for mindre sunde. Det kan for eksempel være alkohol-, sukker eller fedtholdige produkter, men det er også masseproducerede eller med reminiscenser af salmonella-problematikker, som stadig knyttes til fjerkræprodukter,” siger René Frederiksen.

Læs mere